Exkurze DHL v Chebu

  1. 11. 2018 jsme se jeli podívat do DHL v Chebu, konkrétně do skladu Estée Lauder a Sky Deutschland. Celým dnem nás provázel Miloš Michalík z DHL, který má na starost rozběhnutí nových skladů.

Společnost DHL má několika divizí (Post – E-commerce – Parcel, Express, Global Forwarding a Freight, Supply Chain) a my jsme podívali blíže právě na Supply Chain, pod který spadá transport, skladování a VAS (value added services).

Pan Dalibor Ondra nás uvedl do problematiky inovací, které se týkaly hlavně automatizace, manipulační techniky a pomůcek pro vychystávání – některé jsme pak viděli v akci.

DHL má sklady v rámci ČR v Jirnech, Jažlovicích, Chebu, Boru, Ostravě, Olomouci či Pohořelicích a spolupracuje se 40 klienty, mezi které mj. patří Primark, Levi’s, Lego, Matel, Škoda, Haribo ad.

 

V Chebu má DHL dva ze svých nejmodernějších skladů v ČR, pro kosmetiku Estée Lauder je dokonce nejzabezpečenější – když jsme odcházeli, museli jsme projít „letištní kontrolou.“ Není divu, když nejdražší položka stojí 800 dolarů. Druhým klientem je společnost Sky Deutschland, poskytovatel televizního vysílání v Německu, který v Chebu skladuje set-top boxy, karty, různé kabely a Blue-ray.

V obou skladech jsme si prohlédli in-bound a out-bound logistiku. Ve Sky je logistika hodně specifická tím, že přijímá denně až 35 000 „vratek“ (vrácených produktů od zákazníků, kterým už skončila smlouva). Ty se musí roztřídit, zkontrolovat, případně opravit a zaskladnit. Produkty, co už opravit nejdou, ve skladu čekají na demontáž.

Estée má zase několik specifických sekcí, jelikož se s některými kosmetickými produkty musí zacházet jako s nebezpečným zbožím a pouze omezené množství zboží může být u sebe – sklad je tedy rozdělený na několik částí. Regály se spreji dokonce musí být ještě ve zvláštní ochranné kleci, kdyby došlo k požáru a spreje vybouchly, aby jejich části nezranily pracovníky.

Sklad čítá na 7 500 různých položek kosmetiky. Cca 70 % zásob odchází (na paletách) do skladů Sephory, Douglasu ad. větších prodejců, 30 % odchází v balících na prodejny. Denně se tak ve skladu zkompletuje na 1 000 menších objednávek. Velkým pomocníkem je při tom např. stroj, který sestavuje krabice, dopravník, pick by voice, který pracovníkům napovídá, jakou položku vychystat, či tiskárna, ze které sama vypadne faktura přímo do krabice, a zalepovací stroj.

Celodenní exkurzi jsme si užili se vším všudy. Pánové z DHL nám ochotně zodpověděli veškeré dotazy, nechybělo ani skvělé občerstvení, pár dárečků na rozloučenou a příslib dalších společných exkurzí 😊